Jak się ubrać na wigilię firmową? I Dres code na spotkaniu świątecznym I
Zamknij X

Jak się ubrać na wigilię firmową?

Wigilie firmowe to wyjątkowe wydarzenia – łączące świąteczny nastrój z zawodową elegancją. To nie tylko okazja do podsumowania roku i złożenia życzeń współpracownikom, ale także nieformalny moment, w którym codzienna biurowa etykieta miesza się z ciepłem grudniowej atmosfery. Dlatego pytanie: „Jak się ubrać na wigilię firmową?” powraca co roku jak świąteczna piosenka w radiu. Kluczem do udanego stroju jest umiejętne połączenie stylu, klasy i odrobiny swobody – zwłaszcza, jeśli wydarzenie odbywa się w eleganckiej przestrzeni, takiej jak restauracja First Floor w Warszawie.

Dress code – formalny, półformalny czy smart casual?

Pierwszym krokiem przy wyborze stroju na firmową wigilię jest określenie poziomu formalności wydarzenia. Nie wszystkie spotkania odbywają się w tym samym stylu – niektóre firmy organizują uroczyste kolacje w restauracjach, inne stawiają na luźne spotkania przy grzanym winie. Jeśli wydarzenie odbywa się w eleganckim lokalu, takim jak First Floor, warto postawić na styl business casual lub smart casual – czyli elegancję z nutą komfortu.

Kobiety mogą wybrać klasyczną sukienkę midi, garnitur damski lub szykowną bluzkę zestawioną z materiałowymi spodniami. Panowie świetnie odnajdą się w zestawie koordynowanym: marynarka, koszula i chinosy lub ciemne jeansy bez przetarć. Krawat nie jest obowiązkowy, ale dobrze skrojona marynarka zdecydowanie podniesie rangę stroju.

Kolory i materiały – świąteczny nastrój bez przesady

Wigilia firmowa to nie bal sylwestrowy – warto zachować umiar, ale nie rezygnować z delikatnych, świątecznych akcentów. W grudniowej palecie dominują bordo, butelkowa zieleń, granat, złoto i głęboka czerń. Wybór jednego z tych kolorów w subtelnej formie – np. w dodatkach – świetnie wpisze się w klimat wieczoru. Świąteczne materiały, takie jak aksamit, satyna czy delikatne błyski, są mile widziane, ale powinny być dozowane z wyczuciem.

Kobiety mogą postawić na jeden błyszczący element – np. cekinową spódnicę zestawioną z matową górą lub odwrotnie. Mężczyźni – na poszetkę w świątecznych barwach lub ozdobne guziki przy mankietach. Warto unikać przesady i zbyt mocno świecących tkanin – chodzi o elegancję, nie karnawałową ekstrawagancję.

Dodatki – detale, które robią różnicę

Dobór dodatków potrafi całkowicie odmienić stylizację. Na firmową wigilię warto postawić na stonowaną biżuterię, klasyczną torebkę i wygodne, ale eleganckie buty. W przypadku kobiet sprawdzą się szpilki, czółenka na słupku lub zgrabne baleriny. Panowie powinni unikać sportowego obuwia – skórzane półbuty lub brogsy będą znacznie lepszym wyborem.

Dobrze dobrane perfumy, dopracowana fryzura i subtelny makijaż dopełniają całość – nie trzeba wielkich zmian, by prezentować się świątecznie i z klasą.

Czego unikać?

Niezależnie od miejsca i charakteru wigilii firmowej, warto unikać kilku modowych pułapek:

  • Zbyt odważnych fasonów – krótkie sukienki, głębokie dekolty i przezroczystości lepiej zostawić na prywatne imprezy.

  • Zbyt luźnego stylu – dresy, T-shirty, bluzy z kapturem czy wyraźnie znoszone jeansy nie pasują do świątecznego klimatu.

  • Nadmiernego błysku – cekiny i brokat są OK, ale w umiarkowanych ilościach.

Dobrym rozwiązaniem jest zawsze wyważenie – lepiej ubrać się nieco bardziej elegancko niż zbyt swobodnie. To sygnał szacunku wobec współpracowników i samej okazji.

Wigilia firmowa w restauracji – czyli jak wpasować się w przestrzeń

Jeśli firmowa wigilia odbywa się w miejscu takim jak restauracja First Floor, warto dopasować strój do eleganckiego charakteru otoczenia. Nowoczesne wnętrza, stonowane oświetlenie i dbałość o detale sprzyjają stylizacjom przemyślanym i schludnym, ale nieprzesadzonym. W takiej przestrzeni liczy się klasa – niekoniecznie wystawność.

Zarówno panie, jak i panowie mogą postawić na wygodną elegancję – taką, która pozwoli dobrze czuć się przez cały wieczór i jednocześnie wprowadzi w świąteczny nastrój.

Styl z klasą – mniej znaczy więcej

Nie trzeba wydawać fortuny na nowy strój, by dobrze wyglądać na wigilii firmowej. Najważniejsze to zadbać o schludność, spójność stylizacji i dostosowanie jej do charakteru wydarzenia. Świąteczny nastrój zbuduje nie tylko elegancki ubiór, ale również uśmiech, otwartość i gotowość do wspólnego świętowania.

Dobrze dobrany strój to tylko tło – najważniejsze, by czuć się komfortowo i w pełni skupić się na ludziach, rozmowach i wyjątkowej atmosferze grudniowego wieczoru.

Ostatnie posty

Obiad weselny – na co zwrócić uwagę przy wyborze lokalu?

blog - 28.11.2025

Obiad weselny – na co zwrócić uwagę przy wyborze lokalu?

blog - 28.11.2025

Dowiedz się więcej

Wizyta w restauracja idealna na jesienny wieczór

blog - 14.11.2025

Wizyta w restauracja idealna na jesienny wieczór

blog - 14.11.2025

Dowiedz się więcej

Mikołajkowy brunch z animacjami dla dzieci

blog - 14.11.2025

Mikołajkowy brunch z animacjami dla dzieci

blog - 14.11.2025

Dowiedz się więcej

Voucher upominkowy do restauracji – jak go wybrać?

blog - 07.11.2025

Voucher upominkowy do restauracji – jak go wybrać?

blog - 07.11.2025

Dowiedz się więcej
Zobacz wszystkie posty

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, a także, że przysługują Ci prawa dostępu do Twoich danych osobowych, ich poprawiania, cofnięcia zgody w dowolnym momencie i żądanie ich usunięcia. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych dostępnymi w Polityce prywatności. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: biuro@jwc.pl

TAK, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez podmioty z Grupy Kapitałowej J.W. Construction Holding S.A. w celu przesyłania informacji handlowych w drodze korespondencji e-mail zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a RODO w zw. z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

TAK, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez podmioty z Grupy Kapitałowej J.W. Construction Holding S.A. poprzez nawiązywanie kontaktu telefonicznego w celach handlowych i marketingowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a RODO w zw. z art. 172 Prawo telekomunikacyjne.

Link do polityki prywatnościhttps://jwc.pl/p/43,polityka-prywatnosci1